ویژگی های ظاهر فروشنده حرفه ای

ظاهر فروشنده حرفه ای

پارامترها و فاکتورهای بسیاری در شغل فروشندگی مهم است که رعایت این پارامترها میتواند به فروش بیشتر منجر شود. یکی از این اصول پوشش و ظاهر مناسب است، که می تواند تاثیر اولیه مطلوب  در مخاطب ایجاد کند.

لذا همواره می گوییم اولین چیزی که در برخورد اولیه معمولا مورد توجه قرار می گیرد، ظاهر افراد است. ظاهر پسندیده تصویر ذهنی مطلوبی را در مخاطب ایجاد می کند و این تصویر ذهنی مناسب می تواند پایه گذار ایجاد اعتماد شده و این اعتماد در نهایت منجر به فروش و یا عقد قرارداد و یا موفقیت در مذاکره می شود.

ظاهر فروشنده حرفه ای
ظاهر فروشنده حرفه ای

در این مطلب به برخی نکات مهم در ظاهر فروشنده های حرفه ای اشاره می کنیم:

 

1- حتما لباس آراسته و مناسب شغلتان به تن کنید. اگر مدیر یا کارمند هستید، لباس رسمی و کت و شلوار بهترین گزینه هست، اگر فروشگاه مواد غذایی و لبنیاتی دارید، روپوش سفید و یا اگر مکانیک هستید، لباس کار سالم و مرتب بپوشید.

2- به وضعیت سر و صورت خودتون توجه داشته باشید، آن ها در کانون توجه مخاطبان شما قراردارد.

3- استفاده از زیورآلات بخصوص گردنبند، برای آقایان ممنوع می باشد.

4- استفاده از ساعت علاوه بر نشان وقت شناسی به شما ابهت و قدرت می دهد.

 

این مطلب را از دست ندهید: زبان بدن در فروشندگی

 

5- کفش های مناسب و تمیز بپوشید، انسان ها ناخودآگاه در برخورد اولیه به کفش های طرف مقابلشان نگاه می کنند.

6- معمولا پاچه شلوار به خاطر نزدیک بودن به زمین و کفش خاکی می شود، مراقب آن ها باشید.

7- از ادکلن و عطرها با بوی تند و شدید استفاده نکنید، از بوهای لایت و به میزان کم استفاده نمایید.

8- اگر یک خانم هستید از آرایش های غلیظ و لباس با رنگ های غیر رسمی مثل قرمز، زرد و … استفاده نکنید.

این مطلب را از دست ندهید: 5 نکته در زبان بدن

یقینا لباس و پوشش مناسب (نه الزاما گران) می تواند تاثیر بسیار مطلوبی بر جایگاه یک فرد بگذارد. موارد فوق حداقل های یک پوشش حرفه ایست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *