۵ اصل برای ظاهر و پوشش فروشنده

۵ اصل برای ظاهر و پوشش فروشنده

شما در چهار ثانیه اول اولین ارتباط با مشتری، تاثیر فوق العاده ای بر روی او می گذارید.در اولین چهار ثانیه ارتباط شما با مشتری،تصویر ذهنی از شما در ذهن مشتری نقش می بندد .

.او می خواهد این تصویر را تا زمانی که با شما ارتباط دارد در ذهن خود حفظ کند.در این چهار ثانیه ظاهر شما بسیار اهمیت دارد.ظاهر و پوشش فروشنده و ویزیتور پیش از اینکه شروع به صحبت کنید با مشتری حرف می زند و بر روی او تاثیر می گذارد.

ظاهر فروشندگی
ظاهر فروشندگی

19 راز فروشنده موفق

در این رابطه،شما با رعایت اصول زیر در رابطه با ظاهر،لباس و پوشش می توانید حداکثر نفوذ را بر روی مشتری خود داشته باشید.

۱)اصل حرفه:

مطابق حرفه و شغل خود لباس بپوشید.انتظار شما از پوشش فروشنده یک مغازه شیرینی فروشی با یک مکانیک کاملا متفاوت است.اگر این دو نفر لباس خود را با یکدیگر عوض کنند،چه اتفاقی می افتد؟ کاملا افراد غیر حرفه ای به نظر می رسند.لباس فروشنده باید مطابق با شغل او باشد.

۲)اصل مشابهت:

متناسب با افرادی که می خواهید ملاقات کنید لباس بپوشید.ما با افرادی که به ما شبیه هستنداحساس راحتی و صمیمیت بیشتری می کنیم.انتخاب پوشش مشابه مخاطب باعث می شود ارتباط بهتری با وی بتوانید برقرار کنید.متناسب با مشتری اما بیست درصد بهتر لباس بپوشید.شاید این اشتباه به نظر برسد ،اما در بازاریابی کار درستی است.شما به شیوه ای لباس می پوشید تا با مردمی که با آن ها ارتباط برقرار می کنید آرامش ببخشید.پوشش فروشنده باید مشابه مشتری باشد.

فروشنده موفق چه ویژگی هایی دارد

۳)اصل آراستگی:

-اگر آقا هستید سر و صورت شما باید آراسته باشد.یک سر و صورت ژولیده تاثیر منفی بر روی مخاطب خواهد گذاشت.پیش از آن که موی شما آنقدر بلند شود که از فرم بیافتد به آرایشگاه بروید.موی پشت سر خود را اصلاح کنید.در صورتی که ریش می گذارید آن را مرتب کنید.

-هر روز دوش بگیرید.دوش گرفتن نه تنها باعث تمیزی بدن شما می شود بلکه شما را سرحال تر و زنده تر میکند.

-از مام یا اسپری های ضد عرق برای زیر بقل خود استفاده کنید.هیچ چیزی مثل بوی عرق مشتریان را فراری نمی دهد.

-لباس های شما باید تمیز و اتو کشیده باشد.

-جیب های خود را پر نکنید.بدترین صورتی که می توانید یک لباس عالی را از فرم بیاندازید پر کردن جیب های آن است،از یک کیف استفاده کنید و وسایل اضافه خود را در آن بریزید.

-کفش های خود را همواره واکس بزنید.

-هماهنگ لباس بپوشید.لباس های خود را ست کنید و هماهنگ لباس بپوشید تا جلوه زیباتری داشته باشد.

-از لباس ها و پوشش هایی که اصطلاحا زرق و برق دارند و باعث پرت شدن حواس مشتریان می شوند استفاده نکنید.

-از کمربند و کفش همرنگ استفاده کنید.

-از عطر و ادکلن استفاده کنید اما به صورت محدود و کم.ممکن است برخی از مشتریان به بوی آن حساسیت داشته باشند.

۴)اصل زیبایی و وضعیت جسمانی:

آیا می دانید استادانی که از نظر دانشجویان خوش قیافه تلقی می شوند در کل معلمان بهتری نسبت به استادان زشت و غیر جذاب هستند؟همچنین از استادان خوش ظاهر بیشتر برای رفع مشکلات در خواست کمک می شود،همچنین استادان جذاب، تقاضا و توصیه های مثبتی از سوی دانشجویان برای تدریس در کلاس هایشان دریافت می کنند و نیز کمتر احتمال می رود موقعی که یک دانشجو نمره ردی بگیرد مورد سرزنش واقع شوند؟(تحقیقات رومانو و بویری در سال ۱۹۸۹)

فطرت ما انسان ها به گونه ای است که ناخود آگاه جذب انسان های زیبا می شویم.برای زیبایی وضعیت جسمانی اندام خود تلاش کنید.با ورزش کردن اندام خو را روی فرم نگاه دارید.

۵)اصل متعلقات

متعلقات و لوازم جانبی که همراه خود دارید مثل کیف،خودکار،ساعت،انگشتر و … باید زیبا و حرفه ای باشند.به جزییات توجه کنید.

اصول بازاریابی موفق که هر بازاریاب باید بداند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *