ویزیتوری موفق

4 نکته برای موفقیت در ویزیتوری یا فروش حضوری

یکی از شغل هایی که امروزه بسیار مورد توجه شرکت هاست و افراد متعددی هم در آن کار می کنند، ویزیتوری یا همان فروش حضوری است، فروشنده هایی که برای فروش محصولات (غذایی، بهداشتی و …) به فروشگاه ها و مغازه ها مراجعه می کنند و با معرفی محصول، سفارش دریافت می کنند و هرچه میزان این سفارش بیشتر باشد پورسانت و دریافتی بیشتری خواهند داشت.

این دسته از فروشندگان که به آنها بازاریاب هم گفته می شود در صورتی که برخی نکات تخصصی در این زمینه را رعایت کنند براحتی می توانند حجم فروش محصولات خودشان را بالا ببرند و بالطبع آن درآمد بیشتری داشته باشند.

این مطلب را از دست ندهید: هنر فروش

در این مطلب 4 نکته کاربردی برای افزایش فروش برای شما خواهم گفت:

1- یکی از مهمترین نکات در این حرفه، داشتن ظاهری کاملاً آراسته و مرتب است. متاسفانه گاهاً دیده می شود افرادی در این شغل با وضعیت پوششی کاملاً نامطلوب اقدام به ویزیتوری می کنند. لازم است یک ویزیتور لباس مناسب (نه الزاماً گران) به تن کند و به مرتب بودن سرو صورت خود نیز توجه ویژه ای داشته باشد. ویزیتور حرفه ای حتماً کفش واکس زده به پا می کند، با لباس اتو کشیده به دنبال فروش می رود و از همواره یک لباس مناسب و کاملاً مرتب به تن می کند.

کیف ویزیتور هم از این مقوله مستثنی نیست و باید علاوه بر تمیز و سالم بودن ، درون آن هم مرتب باشد، گاهی ویزیتوری برای پیدا کردن یک خودکار یا برگه فاکتور چند دقیقه ای کیفش را برانداز و جستجو می کند. این وضعیت در مقابل صاحب فروشگاه اصلاً پسندیده نیست.

2- اعتماد بنفس و قدرت بیان:

برخی از ویزیتورها در بدو ورود با لحنی آهسته و اندکی اضطراب به فروشگاه دارها می گویند: آیا از این محصول سفارش می دهید؟ یا می گویند: امروز سفارش جدید دارید؟

و فروشگاه دارها هم معمولا جواب رد می دهند.

از ارکان مورد نیاز ویزیتوری قدرت بالای اعتماد بنفس و بیان قوی و حرفه ای است. ویزیتور باید در وهله اول با دیدی که در فروشگاه می اندازد مقدار کم و زیاد محصولاتش را ببیند، ویزیتور نباید مستقیم به سراغ فروش برود، ابتدا کمی صحبت و بعد بگوید فلان محصول را در قفسه ندارید 2 کارتن سفارش ثبت بکنم؟

فراموش نکنید استفاده از عبارت های مثبت بر روی میزان فروش شما تاثیر می گذارد، عبارت های منفی مثل چیزی سفارش نمی دید؟ شنونده را به سمت ارائه پاسخ منفی سوق می دهد و یا او حداقل میزان را سفارش می دهد.

این مطلب را از دست ندهید: ۵ اصل برای ظاهر و پوشش فروشنده

3-  فروش و ویزیت را باید داخل فروشگاه انجام دهید.

شاید به هر دلیلی صاحب فروشگاه داخل فروشگاهش نباشد و بیرون ایستاده باشد، ویزیتور به هیچ وجه بیرون فروشگاه نباید کار ویزیت را انجام بدهد. از فروشگاه دار بخواهید به داخل فروشگاه بیاید، محصولات را رصد کنید و بعد اقدام به سفارش گیری نمایید.

4- هیچ گاه بین صحبت های فروشگاه دار با مشتری وارد نشوید.

مطمئن باشید نه شما، نه محصولاتی که می فروشید، مهم ترین اولویت کسب وکار فروشگاه دار نیستید. و مطمئنا برای فروشگاه دار هم مشتری مهم است. هیچگاه زمانی که مشتری در فروشگاه هست و مشغول صحبت با فروشنده فروشگاه هست، شما وارد صحبت انها نشوید. اینکار شما را به یک ویزیتور غیرحرفه ای و البته مزاحم تبدیل می کند.

این مطلب را از دست ندهید: ظاهر فروشنده حرفه ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *