نکات طلایی در مورد طراحی ساک دستی تبلیغاتی

 

ساک های تبلیغاتی
ساک های تبلیغاتی

نام های متنوعی برای این محصول موجود است از جمله: «ساک دستی»، «ساک خرید»، «بگ شاپ (Bag Shop)»، «شاپینگ بگ (Shopping Bag)» و غیره.

ساک دستی تبلیغاتی غالبا در موارد زیر بکار برده می گردد:

۱- بسته بندی کالاهای فروشگاهی مانند پوشاک، ساعت،  قطعات کامپیوتری و الکتریکی، طلا و جواهر، آرایشی و بهداشتی، و غیره.

۲- بسته بندی هدایای تبلیغاتی مانند سالنامه (سررسید)، کتاب های گرانبها، ست های مدیریتی، لوح بزرگداشت و یادبود و غیره.

۳- بسته بندی جهت  کاتالوگ ها، برشورها، فولدر ها، اسناد و فهرست بها و غیره . خصوصا در هنگام برگزاری فستیوال ها، سمینار ها و یا شرکت در نمایشگاه ها.

 

از مزیت های ساک دستی های تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاوم بودن و ماندگاری تبلیغ
  • شکیل و زیبا بودن تبلیغ
  • قیمت مناسب نسبت به هدایای تبلیغاتی دیگر
  • تنوع رنگی
  • امکان استفاده به صورت چندین بار

 

مواردی که در طراحی ساک دستی باید مورد توجه قرارگیرند:

  • متن تبلیغاتی در ساک دستی:

یکی از موضوعات مهم در بحث طراحی ساک دستی نوشته های (متن تبلیغاتی) این محصول است که تاثیر زیادی در طرح نهایی دارد اشاره می کنیم:

  • تعداد فونت های محدود

برای فونت های لوگو، تیتر و توضیحات ساک دستی از انواع فونت های ساده ای استفاده کنید که به راحتی قابل خواندن باشد، اما تنوع فونت ها نباید زیاد باشد زیرا چشم سخت تر به آن ها عادت می کند. به یاد داشته باشید که هدف نوشته، خوانده شدن است و استفاده از چندین نوع فونت مختلف خوانایی متن را کاهش می دهد همچنین انتخاب فونت های محدود باعث می شود یکپارچگی طراحی حفظ شود.

  • استفاده از سایز های مختلف

تغییر اندازه ی فونت یک ابزار موثر برای تاکید بر روی نوشته است. اهمیت این موضوع در مورد انواع ساک دستی به خاطر کاربرد این محصولات تبلیغاتی  بیشتر است. به طور کلی انواع ساک دستی تبلیغاتی به صورت گذرا و به مدت زمان کمی دیده می شود، به همین دلیل سایز و اندازه ی فونت اثر زیادی در قابل خواندن بودن متن بر روی ساک دستی تبلیغاتی دارد. استفاده از رنگ های مختلف می تواند اثر این موضوع را افزایش دهد.

  • فاصله ی بین المان ها

برای پر کردن فضاهای اضافی  در طرح ساک دستی می توان از فاصله ی بین حروف، aligning و متراکم کردن کلمات استفاده کرد. البته باید توجه داشت که فاصله ی بین حروف و کلمات به اندازه ای زیاد نشود که از هم جدا دیده شوند و همچنین زیاد هم در هم  ادغام نشوند  که خوانایی متن کم شود.

  • طراحی ساک دستی تبلیغاتی باید به گونه ای انجام شود که وقتی فردی ساک دستی تبلیغاتی را از دور و برای مدت زمان کوتاه می بیند باز هم تمام پیغامی که میخواهیم انتقال بدهیم را دریافت کند. در عین حال نباید در طراحی، نکات مهم و برجسته فقط اسم و لوگوی شرکت وجود داشته باشد بلکه  باید بیشتر روی مسائلی که برای مشتریان مهم است و به آنها سود می رساند تمرکز کرد. این مساله برای تهیه عکس مربوط به تبلیغی که در نظر دارید بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *